Log in

I forgot my password

Latest topics
Gallery


October 2018
MonTueWedThuFriSatSun
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Calendar Calendar


Bantuan Khairat Kematian

Go down

Bantuan Khairat Kematian

Post by webmaster on Wed 18 Feb 2009, 14:00

Salam,
Sila war-warkan pelajar di bawah seliaan tuan/puan, bantuan khairat kematian ada diperuntukkan dari tabung JPP. Jika ada pelajar yang kemalangan, kematian ibu bapa, dan lain-lain kemalangan yang difikirkan layak untuk menerima bantuan, terus berjumpa dengan HHP Jabatan, kebajikan atau jumpa saya. TQ
avatar
webmaster
WEBMASTER
WEBMASTER

Male
Number of posts : 129
Age : 41
Location : Kuching, Sarawak,Malaysia
Job/hobbies : Polytechnic Lecturer
Registration date : 2008-05-30

View user profile http://jppoliku.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by DARK COMMERCE on Wed 18 Feb 2009, 20:42

Semoga usaha saudara dalam memelihara kebajikan pelajar diredhai Allah SWT...

Smile

_________________
ILLAHI ANTA MAKSUDI WA RIDHOKA MATHLUBI[url]
avatar
DARK COMMERCE
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Male
Number of posts : 99
Age : 41
Location : JABATAN PERDAGANGAN, POLITEKNIK KUCHING SARAWAK, KM22 JALAN MATANG, 93050 KUCHING, SARAWAK.
Job/hobbies : UNIT TRUST MANAGER, INTERNET@DOWNLOADING, GAMING & FUTSAL
Humor : "Hanya Allah yang kumaksudkan & redhaNya yang kuharapkan."
Registration date : 2009-02-12

View user profile http://www.publicmutual.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by webmaster on Fri 20 Feb 2009, 22:49

Kita sebenarnya kekurangan "medium"untuk pemberitahuan kepada pelajar...Para Exco JPP sebenarnya yang perlu memainkan peranan menyebarkan perkara ini...harap JPP dapat memainkan peranan sebagai wakil pelajar.
avatar
webmaster
WEBMASTER
WEBMASTER

Male
Number of posts : 129
Age : 41
Location : Kuching, Sarawak,Malaysia
Job/hobbies : Polytechnic Lecturer
Registration date : 2008-05-30

View user profile http://jppoliku.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by DARK COMMERCE on Sat 21 Feb 2009, 00:39

JPP@MPP kat tempat i study dulu sgt aktif bersuara bg pihak pelajar...tp kat Poliku i tak nampak sangat fungsinya. Adakah kewujudan mereka hanya sekadar melepas batuk di tangga?

Laughing

_________________
ILLAHI ANTA MAKSUDI WA RIDHOKA MATHLUBI[url]
avatar
DARK COMMERCE
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Male
Number of posts : 99
Age : 41
Location : JABATAN PERDAGANGAN, POLITEKNIK KUCHING SARAWAK, KM22 JALAN MATANG, 93050 KUCHING, SARAWAK.
Job/hobbies : UNIT TRUST MANAGER, INTERNET@DOWNLOADING, GAMING & FUTSAL
Humor : "Hanya Allah yang kumaksudkan & redhaNya yang kuharapkan."
Registration date : 2009-02-12

View user profile http://www.publicmutual.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by abg haziman on Sat 21 Feb 2009, 09:25

apakah prosedur bantuan khairat kematian ini?? cuma bertanya...
avatar
abg haziman
Newbies
Newbies

Male
Number of posts : 12
Location : Polikteknik Kuching Sarawak, Malaysia
Job/hobbies : Student
Registration date : 2009-02-19

View user profile http://www.ASNB.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by DARK COMMERCE on Sat 21 Feb 2009, 11:50

WEBMASTER, bagaimana proses prosedur bantuan khairat kematian? What a Face

_________________
ILLAHI ANTA MAKSUDI WA RIDHOKA MATHLUBI[url]
avatar
DARK COMMERCE
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Male
Number of posts : 99
Age : 41
Location : JABATAN PERDAGANGAN, POLITEKNIK KUCHING SARAWAK, KM22 JALAN MATANG, 93050 KUCHING, SARAWAK.
Job/hobbies : UNIT TRUST MANAGER, INTERNET@DOWNLOADING, GAMING & FUTSAL
Humor : "Hanya Allah yang kumaksudkan & redhaNya yang kuharapkan."
Registration date : 2009-02-12

View user profile http://www.publicmutual.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by abg haziman on Sat 21 Feb 2009, 18:28

adakah prosedur nya sm mcm prosedur untuk bantuan khairat kematian ASB??
avatar
abg haziman
Newbies
Newbies

Male
Number of posts : 12
Location : Polikteknik Kuching Sarawak, Malaysia
Job/hobbies : Student
Registration date : 2009-02-19

View user profile http://www.ASNB.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by Red Butterfly on Sat 21 Feb 2009, 20:55

abg haziman wrote:adakah prosedur nya sm mcm prosedur untuk bantuan khairat kematian ASB??


ooohhh adik@abang...g tengok carta organisasi JP,tengok sapa handle Kebajikan Pelajar,ko g minta borang Khairat pastu kepilkan sekali sijil kematian....sapa yg mati ni??
avatar
Red Butterfly
Junior Member
Junior Member

Number of posts : 64
Registration date : 2009-02-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by Red Butterfly on Sat 21 Feb 2009, 21:01

DARK COMMERCE wrote:JPP@MPP kat tempat i study dulu sgt aktif bersuara bg pihak pelajar...tp kat Poliku i tak nampak sangat fungsinya. Adakah kewujudan mereka hanya sekadar melepas batuk di tangga?

Laughing

bukan apa tu darky..sbb para pelajar di sini tidak didedahkan dgn terperinci peranan yg dimainkan oleh JPP dan AJK JPP ni pun agaknya tak tau apa peranan mereka juga....setakat nk glamer jd AJK JPP...erkkkk!!! Yang mereka tau aktiviti lawatan je..kebajikan pelajar langsung xde isu....agaknya para pelajar gumbira belajar di sini tanpa ada masalah hhuhuhuhuhu
avatar
Red Butterfly
Junior Member
Junior Member

Number of posts : 64
Registration date : 2009-02-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by abg haziman on Sat 21 Feb 2009, 21:36

maaf....tiada slhnya saya bertanya...
avatar
abg haziman
Newbies
Newbies

Male
Number of posts : 12
Location : Polikteknik Kuching Sarawak, Malaysia
Job/hobbies : Student
Registration date : 2009-02-19

View user profile http://www.ASNB.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by webmaster on Sun 22 Feb 2009, 23:01

Betul cakap red tu...untuk memohon bantuan khairat kematian tu perlu ada pengesahan dari P.A, jumpa PA dan bawakan sekali salinan siil kematian, surat dari doktor dan report polis untuk bukti..senang je...kalau layak dapat la..

Sokong red, sebenarnya, aku yg dah lama dalam JPP ni tengok kurangnya peranan exco-exco JPP sebenarnya..diorang ni wakil pelajar, tapi kurang aktiviti dalam kampus sendiri, mungkin ada kurangnya dan ada baiknya..kalau xde exco pun payah jugak ..MSK x jalan...maklumat kepada pelajar x sampai...exco JPP biasanya diperlukan perkhidmatan diorang dalam acara-acara besar Poli seperti Konvo, Sukan Politeknik(macam larian obor),,Majlis bersama Exco Kamsisi dan sebagainya..so...para pelajar dan staf sebenarnya kena bagi support...

satu lagi yg aku tengok..bilik gerakan diorang xde tau...la ni..bilk gerakan JPP kat bilik en mat Shah la...hehehe..ko bayangkan..bilik tu penuh dgn pelajar kalau nak bincang dan buat kerja-kerja yang melibatkan aktiviti JPP...hehehe..(En. mat shah pun layan je bebudak JPP tu)..hehehe

_________________
Say Heyyyyyyyy
avatar
webmaster
WEBMASTER
WEBMASTER

Male
Number of posts : 129
Age : 41
Location : Kuching, Sarawak,Malaysia
Job/hobbies : Polytechnic Lecturer
Registration date : 2008-05-30

View user profile http://jppoliku.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by DARK COMMERCE on Sat 07 Mar 2009, 10:43

Red Butterfly wrote:
DARK COMMERCE wrote:JPP@MPP kat tempat i study dulu sgt aktif bersuara bg pihak pelajar...tp kat Poliku i tak nampak sangat fungsinya. Adakah kewujudan mereka hanya sekadar melepas batuk di tangga?

Laughing

bukan apa tu darky..sbb para pelajar di sini tidak didedahkan dgn terperinci peranan yg dimainkan oleh JPP dan AJK JPP ni pun agaknya tak tau apa peranan mereka juga....setakat nk glamer jd AJK JPP...erkkkk!!! Yang mereka tau aktiviti lawatan je..kebajikan pelajar langsung xde isu....agaknya para pelajar gumbira belajar di sini tanpa ada masalah hhuhuhuhuhu

Betul kata Red. So rasa2 nya sapa yang patut main peranan ubah semua nie jadi lebih baik?? i jarang dengar suara pelajar JPP memperjuangkan sesuatu isu berkaitan kebajikan diri mereka...bagaimana proses pemilihan calon JPP kat POLIKU nie?? Kalau kat ITM Johor dulu semua pemilihan berdasarkan keputusan pilihanraya MPP, dan semua calon pilihanraya akan berkempen menunjukkan kesungguhan & bakat kepimpinannya. Lepas tu ramai pelajar2 lain akan bertanya soalan bebas utk menguji calon pilihan mereka...

Bagaimana kita nak dapatkan calon JPP POLIKU yang betul2 ada ciri pemimpin?? How?? Question

_________________
ILLAHI ANTA MAKSUDI WA RIDHOKA MATHLUBI[url]
avatar
DARK COMMERCE
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Male
Number of posts : 99
Age : 41
Location : JABATAN PERDAGANGAN, POLITEKNIK KUCHING SARAWAK, KM22 JALAN MATANG, 93050 KUCHING, SARAWAK.
Job/hobbies : UNIT TRUST MANAGER, INTERNET@DOWNLOADING, GAMING & FUTSAL
Humor : "Hanya Allah yang kumaksudkan & redhaNya yang kuharapkan."
Registration date : 2009-02-12

View user profile http://www.publicmutual.com.my

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by RaHiQaL on Fri 13 Mar 2009, 09:33

Bantuan Khairat Kematian.....
Apasal notispun tak naik ha??? Heranlah gue....
JPP nie, mcam rileks je... apasal tak tengokpun, kat poli dia orang bertugas, mahupun menonjolkan mereka menjalankan peranan..... Seperti yang saya ketahui, daripada maklumat pelajar serta ura-ura daripada mereka, dia orang kata, JPK adalah lebih aktif berbanding JPP di POLITEKNIK KUCHING, SARAWAK.......
Bukan nak mengata, bukan nak menjatuhkan maruah... tapi itulah realitinya....
Rasanya, dia orang mungkin masih tidak mengetahui peranan mereka...
Question Question Question Question Question
avatar
RaHiQaL
Junior Member
Junior Member

Male
Number of posts : 63
Age : 29
Job/hobbies : Online
Registration date : 2009-03-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by webmaster on Sat 21 Mar 2009, 00:50

bagus-bagus, komen yang bagus...saya open kepada pelajar atau pensyarah untuk mengomen peranan JPP k...hehehe... Very Happy

_________________
Say Heyyyyyyyy
avatar
webmaster
WEBMASTER
WEBMASTER

Male
Number of posts : 129
Age : 41
Location : Kuching, Sarawak,Malaysia
Job/hobbies : Polytechnic Lecturer
Registration date : 2008-05-30

View user profile http://jppoliku.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Bantuan Khairat Kematian

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum